Filme cu fotografi bunicele? Stiu eu cateva simpatice, numa’ bune de urmarit intr-un weekend lenes!

Blow-Up

blow-up 1966

Blow-Up este un film popular aparut in 1966, de Michelangelo Antonioni. Actiunea se desfasoara in Londra si il are in prim plan pe fotograful pe nume Thomas. Viata lui se imparte intre shootinguri de moda, petreceri deocheate si aventuri de-o noapte. Este un om popular si superficial. Cu toate acestea, succesul de care se bucura este umbrit de plictiseala. 

Intr-o zi, Thomas merge intr-un parc sa fotografieze peisajul si surprinde doi indragostiti. Este atras de scena de iubire si devine dornic sa o imortalizeze. Realizand ca este fotografiata, femeia vine la el si insista sa ii inmaneze pozele. Thomas o roaga sa astepte pana developeaza filmul. 

Nerabdator sa vada ce a forografiat, Thomas cerceteaza pozele si observa ca a surprins un asasinat. 

Nota pe IMDB este 7.6/10. In total, filmul numara 11 nominalizari si 8 premii. 

Rear Window

rear window, 1954

Rear Window este unul dintre acele filme ale lui Alfred Hitchcock ce te vor tine in suspans. Lansarea a avut loc in anul 1954, cu incasari de peste 37 milioane de dolari. 

Constient ca pozele bune necesita un strop de risc, fotograful Jeff ramane pe pista unei curse, pentru a captura o scena grandioasa. Din pacate, este accidentat si fortat sa isi petreaca convalescenta in apartamentul sau din Manhattan. Timpul si-l petrece intr-un scaun cu rotile, nerabdator sa indeparteze gipsul piciorului frant. Singuratatea ii este alinata de urmarirea apartamentelor vecine, unde chiriasii isi duc traiul de zi cu zi. 

Totul pare linistit, chiar amuzant, pana intr-o zi cand Jeff suspecteaza pe un vecin ca si-a ucis sotia. Teoria lui este impartasita iubitei sale, Lisa, si asistentei medicale, Stella. Cei trei pornesc propria investigatie.

Nota pe IMDB este 8.5/10. S-a bucurat de 13 nominalizari si 6 premii.

Peeping Tom

peeping tom 1960

Peeping Tom a fost un thriller englezesc foarte criticat in anul 1960. Michael Powell a oferit publicului un film socant, prin care a expus un mare taboo la acea vreme: voyeurismul. 

Mark Lewis este un tanar ce lucreaza pe platourile de filmare britanice. In timpul liber, fotografiaza fete in ipostaze erotice, materiale pe care le vinde intr-un magazin de ziare. Desi pare un baiat timid, Mark ascunde secrete si traume. II place sa traga cu ochiul prin ferestrele caselor si este obsedat de un sentiment cu care a fost traumatizat in copilarie: frica. Tot ceea ce isi doreste el este sa filmeze, cu propria camera, frica zugravita pe chipurile femeilor inainte de a le ucide. Aceste scene sunt montate intr-un documentar pe care il incheie intr-un mod neasteptat.

Nota pe IMDB este 7.7/10, dar oamenii l-au urmarit cu greu. Filmul expune mai multe teme, cum ar fi abuzul in copilarie, sadomasochismul, cat si scoptofilia. Martin Scorsese a numit acest film un exemplu in care o camera de filmat violeaza intimitatea. British Film Institute a clasat aceasta pelicula pe locul 78 in topul celor mai bune filme englezesti, in timp ce revista Time Out pe locul 27.
 

Iata trei filme cu fotografi in ipostaze diferite:

  • fotograful imbatat de gloria momentului, superficial, pe care tragediile altora nu-l impresioneaza cat sa ceara ajutorul autoritatilor;
  • fotograful ambitios, dar vulnerabil, ce se transforma in supererou si lupta cu un raufacator;
  • fotograful devenit ucigas.

Oare in cate alte ipostaze am mai putea vedea un fotograf?

Inapoi la Blog.

Urmareste-ne pe Facebook si Instagram.